• mięśnie dna miednicy po porodzie

    Z reguły z problemami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, niemniej jednak zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet w trakcie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym kłopotem. Jeśli jednakże na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

    jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

    Okazuje się, że to naturalnie dzięki dobrym ćwiczeniom można bardzo prędko wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niezmiernie ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najprawidłowiej na co dzień. Wtedy wolno liczyć na właściwie imponujące efekty.
    Istnieje szansa umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, czy też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u których zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, aby były jak w największym stopniu skuteczne?
    Na początek zaleca się proste ćwiczenie, jakie bazuje na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najprzyzwoiciej robić to w pozycji leżącej, a z od czasu do czasu także w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najporządniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
    Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być całkowicie rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a potem wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
    Pierwsze rezultaty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, w owym czasie można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub ewentualnie dwóch serii, jakkolwiek najlepiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Dużo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy w pewnych momentach wstydzą się mówić o swoich problemach bardziej niż kobiety, których kłopot ten dotyczy o wiele częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają odpowiednich rezultatów, najlepiej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.

    Leave a Reply

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *